A székhelyszolgáltatás területén 2025-ben jelentős változások várhatók, különösen a NAV ellenőrzések tekintetében. Felkészült vállalkozása az új követelményekre? Az elmúlt években tapasztalt digitális átalakulás és a hatósági elvárások szigorodása miatt elengedhetetlen, hogy naprakész információkkal rendelkezzünk ezen a területen.
Lépjen kapcsolatba velünk még ma!
További információért látogasson el székhelyszolgáltatás weboldalunkra vagy hívjon minket: +36 20 312 1535
NAV ellenőrzések új rendszere 2025-ben
Digitális dokumentumkezelés ellenőrzése
A NAV 2025-től kiemelt figyelmet fordít a digitális dokumentumkezelési rendszerek megfelelőségére. A hatóság elsősorban azt vizsgálja, hogy a székhelyszolgáltató képes-e a beérkező hivatalos küldemények azonnali digitalizálására és továbbítására.
Válaszidő követelmények
Az új szabályozás szerint a székhelyszolgáltatónak maximum 4 órán belül értesítenie kell az ügyfelet a beérkezett hivatalos küldeményekről. A határidő be nem tartása szankciókat vonhat maga után.
Kötelező technikai feltételek
Irattárolási követelmények
- Tűzbiztos irattároló szekrények
- Biztonsági kamerarendszer
- 24/7 monitoring rendszer
Digitális infrastruktúra
Tekintse át átfogó útmutatónkat a modern székhelyszolgáltatás 2024-es optimalizálásáról, amely részletesen tárgyalja a digitális postakezelést, hivatalos ügyintézést és költséghatékony megoldásokat.
Ellenőrzések gyakorisága és menete
Előre bejelentett vizsgálatok
A NAV évente legalább egyszer végez átfogó ellenőrzést minden székhelyszolgáltatónál. Az előre bejelentett vizsgálatok során elsősorban a dokumentációt és a technikai feltételeket ellenőrzik.
Váratlan ellenőrzések
A hatóság jogosult előzetes bejelentés nélküli ellenőrzéseket is végezni, különösen ha szabálytalanság gyanúja merül fel.
Szankciók és következmények
Pénzbírságok mértéke
A szabálytalanságok esetén kiszabható bírság összege 2025-től jelentősen emelkedik, akár 5 millió forintig is terjedhet.
Működési engedély felfüggesztése
Súlyos vagy ismétlődő szabálysértések esetén a székhelyszolgáltatási tevékenység felfüggesztésére is sor kerülhet.
Összegzés és teendők
A 2025-ös változások jelentős felkészülést igényelnek mind a székhelyszolgáltatók, mind ügyfeleik részéről. A megfelelő felkészülés kulcsfontosságú a problémamentes működés biztosításához.
Szeretne naprakész információkat kapni a változásokról? Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma!