Fizikai biztonság alapelvei

Dokumentumok védelme

A székhelyszolgáltatás során kiemelt figyelmet kell fordítani a fizikai dokumentumok biztonságos tárolására. A dokumentumokat zárható, tűzbiztos szekrényekben kell elhelyezni, melyekhez csak jogosult személyek férhetnek hozzá.

A beérkező küldemények kezelése során szigorú protokollokat kell követni. Minden dokumentumot iktatni kell, és nyomon kell követni azok mozgását a rendszerben.

A selejtezési folyamatokat is precízen dokumentálni kell, biztosítva, hogy bizalmas információk ne kerülhessenek illetéktelen kezekbe.

Beléptetési rendszerek

A modern székhelyszolgáltatók elektronikus beléptetőrendszereket alkalmaznak. Ezek rögzítik a be- és kilépéseket, valamint azonosítják a látogatókat.

A biometrikus azonosítás egyre elterjedtebb megoldás, amely még magasabb szintű biztonságot garantál.

A kamerarendszerek 24/7-es megfigyelést biztosítanak, tárolva a felvételeket a törvényi előírásoknak megfelelően.

Digitális biztonsági megoldások

Adatvédelmi protokollok

A székhelyszolgáltatók kötelesek megfelelni a GDPR előírásainak. Ez magában foglalja az ügyféladatok biztonságos kezelését és tárolását.

Az elektronikus dokumentumkezelés során titkosított rendszereket használnak, biztosítva az adatok védelmét.

Rendszeres biztonsági auditok és penetrációs tesztek garantálják a rendszerek megbízhatóságát.

Hálózati biztonság

A belső hálózatok többszintű tűzfallal védettek, megakadályozva a jogosulatlan hozzáféréseket.

A VPN kapcsolatok biztosítják a biztonságos távoli hozzáférést az elektronikus dokumentumokhoz.

Az SSL titkosítás alapvető elvárás minden online kommunikációs csatornán.

Üzletfolytonossági szempontok

Katasztrófa-helyreállítás

A székhelyszolgáltatóknak rendelkezniük kell részletes katasztrófa-helyreállítási tervvel.

Az adatok rendszeres biztonsági mentése elengedhetetlen a folyamatos működés biztosításához.

Tartalék rendszereknek kell rendelkezésre állniuk az elsődleges rendszerek meghibásodása esetén.

Folyamatos monitoring

A biztonsági rendszerek 24/7-es felügyelete alapvető követelmény.

Automatikus riasztási rendszerek jelzik az esetleges biztonsági incidenseket.

Rendszeres jelentések készülnek a biztonsági események elemzéséről.